Apetyt na życie nad morzem...


Joanna Kaszubowska
Property Advisor
Poland Sotheby's International Realty

Nadchodzi lato, a wraz z nim apetyt na zakup nieruchomości nad morzem. Największa koncentracja potrzeb skupia się wokół dużych miast, ale też mniejszych miejscowości – dotąd postrzeganych jako kierunek wakacyjnego odpoczynku. Wzorce zachodnie, doświadczenie deweloperów i inwestorów, ruch turystyczny, dobra koniunktura i coraz większa liczba osób zamożnych powodują, że jest w czym wybierać.

Moda na Polskę

Morze, jedne z najpiękniejszych plaż w Europie, rozwój infrastruktury, wzrost gospodarczy – przyciągają zarówno miłośników odpoczynku jak i świat biznesu. Według danych udostępnionych przez Ministerstwo Turystyki i Sportu w samym tylko 2017 roku nasz kraj odwiedziło ponad 83 mln obcokrajowców, w tym aż 18,3 mln turystów. Z kolei I półrocze 2018 roku przyniosło  41,8 mln przyjazdów cudzoziemców (ze wzrostem 2,4% w stosunku doanalogicznego okresu 2017 roku), w tym 8,876 mln przyjazdów turystów zagranicznych (ze wzrostem 6,6% w stosunku do poprzedniego roku). Liczby te pokazują jedno – Polska stała się modna.

Przykładem rosnącego zainteresowania turystów polskimi miastami jest Gdańsk, który w 2017 roku znalazł się na 5 miejscu prestiżowego rankingu przygotowywanego przez portal Trip Advisor, pośród najciekawszych destynacji na świecie. Według danych podawanych przez Gdańską Organizację Turystyczną w 2017 roku miasto odwiedziło aż 2,660 mln osób, w tym aż 999,075 tys. turystów zagranicznych, głównie Brytyjczyków i Norwegów. W całym 2018 roku Gdańsk był jedynym  dużym miastem w Polsce, do którego więcej osób się wprowadzało niż opuszczało. Gdyby było to rozdanie Oscarów, można by powiedzieć and the winner is …

Trójmiasto, Kołobrzeg, a może Świnoujście ...

Trójmiasto to region szczególny – nie tylko przez unikalne połączenie trzech miast – Gdańska, Sopotu i Gdyni. To miejsce, gdzie chcemy mieszkać, inwestować, do którego chcemy się przeprowadzić – w celach życiowych i zarobkowych. Ostatnie znajduje odzwierciedlenie w rozwijającym się rynku nieruchomości biurowych. Nowe sektory w gospodarce, które chętnie przenoszą się ze swoimi zasobami do Trójmiasta – mowa głównie o branży IT – kreują nowego klienta – takiego, któremu rośnie apetyt na nieruchomości high-end.

Trójmiasto to region, którego rozwój jest odpowiedzią na potrzeby europejskiego, nowoczesnego miasta. Z poszanowaniem tradycji i architektury powstają bowiem projekty o różnorodnym charakterze – dające możliwości zarabiania i kreujące nowy styl życia.

Nieruchomości nabywane pod wynajem cieszą się tu niegasnącym entuzjazmem, a liczba inwestorów z roku na rok wzrasta. Gdańska Wyspa Spichrzów – z uwagi na położenie względem Starego Miasta oraz rewitalizację – jest tego najlepszym dowodem. Tu klienci rozgościli się na dobre, a w ślad za nimi również deweloperzy upatrujący w trendzie ogrom korzyści. Dziś bowiem zainteresowaniem cieszą się nie tylko nieruchomości nabywane pod wynajem krótko- czy długoterminowy, obsługiwane sumptem własnym. Oferta kierowana jest również do właścicieli nieruchomości, którym zależy na kompleksowym serwisie procesu wynajmu, tym samym powierzając go wyspecjalizowanemu i doświadczonemu operatorowi. Takie modele biznesowe cieszą się dużą popularnością w nadmorskich miejscowościach jak Kołobrzeg, Świnoujście czy Półwysep Helski.

 

American dream

Najlepsze wzorce mają to do siebie, że są najlepsze. Najpotężniejsze marki hotelarskie takie jak Hilton, Four Seasons, Ritz-Carlton czy Trump mają w swojej ofercie condohotele, a posiadanie swojego pokoju w jednym z nich stało się synonimem luksusu.

Dziś zarówno w Trójmieście jak i nadmorskich miejscowościach obserwujemy prawdziwy urodzaj condohoteli. Tu operator czuwa nad spokojnym snem właściciela pokoju, budując bezpieczną i satysfakcjonującą rentowność inwestycji. Znaczenie ma doświadczenie operatora hotelowego, atrakcyjna lokalizacja, brak zjawiska sezonowości i udogodnienia oferowane gościom, a lista tych jest coraz dłuższa – baseny na dachu, spa, top restauracje, bogato wyposażone sale konferencyjne. Są i takie, które oferują również dostęp do aquaparku i jedyną w Polsce falę do surfingu.

Dobra koniunktura gospodarcza  przyczynia się do wzrostu liczby osób zamożnych, których według danych KPMG na koniec 2018 roku mogło już być 1,3 mln, o łącznych dochodach brutto na poziomie 284 mld zł. To dobre rokowania dla kolejnego trendu, również przybyłemu zza Oceanu. Mowa o second home– drugim domu, odpowiedzi na bardzo precyzyjne potrzeby najbardziej wymagających klientów. Tu ważny jest każdy szczegół, a decyzji o zakupie towarzyszy głęboka analiza. Klienci przywiązują uwagę do wykończenia, materiałów, lokalizacji, widoku, wygody i komfortu. Tu określenie „one milion dollar view” jest kwintesencją.

Inwestycje nad morzem z sektora premium to nie tylko chwilowa moda – to również pewność, stabilność i sposób reagowania na wahania rynkowe, ale także unikatowość produktu. Nad morzem klient nie kupuje bowiem samego miejsca – kupuje marzenia.

 

Zapraszam na moje Social Media:

Facebook: https://www.facebook.com/joannakaszubowskaluxuryrealestate/?ref=bookmarks

Instagram: joanna.kaszubowska