ZAPRASZAMY NA NASZE

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

Poland Sotheby's

Wyjątkowe nieruchomości
w Polsce i na świecie

ZAPISZ SIĘ NA NASZ

NEWSLETTER

Dziękujemy za subskrypcję.

Jesteś już subskrybentem.

Email nieznaleziony.

Subskrypcja usunięta.

Wygasł czas potwierdzenia subskrypcji.

Subskrypcja usunięta.

Wygasł czas potwierdzenia subskrypcji.

wróć

Dla branży nieruchomości luksusowych nowinki technologiczne to coś więcej niż chwilowa moda

14-12-2016

Polacy przy zakupie nieruchomości luksusowych coraz większą uwagę zwracają na innowacje – i to nie tylko te wykorzystywane do wyposażenia domu czy apartamentu. Ważne jest też, aby sam sposób prezentacji oferty zaskakiwał nowatorskimi rozwiązaniami. Dlatego wszelkie udogodnienia wpływające na jakość obsługi podczas zakupu powoli stają się standardem na polskim rynku nieruchomości.

Fotografie lub filmy nagrywane z użyciem dronów to niewątpliwie atrakcyjna i nowatorska metoda na zdobycie zainteresowania Klientów. Jednak dla branży są one czymś więcej, niż chwilową modą. Drony pozwalają w realistyczny sposób zaprezentować to, co dotychczas pokazać można było wyłącznie na komputerowych wizualizacjach. Teraz już nawet na początkowym etapie budowy Klient ma możliwość zobaczenia dokładnie, jakim widokiem z tarasu będzie mógł cieszyć się każdego dnia, jeśli dziś zdecyduje się na zakup apartamentu na najwyższym piętrze dopiero powstającej inwestycji.

- Branża nieruchomości na bieżąco monitoruje i wdraża nowoczesne rozwiązania, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów. Stąd też stale rosnąca popularność dronów. Prezentując widok z lotu ptaka na całe nowopowstające osiedle dajemy pełny obraz tego, w jakim otoczeniu zlokalizowana będzie inwestycja – komentuje Marcin Celer, Property Advisor Poland Sotheby’s International Realty. – Bliska odległość od centrum miasta, szeroka oferta sklepów i usług, czy zielone otoczenie to elementy często decydujące przy wyborze oferty - dlatego tak ważne jest odpowiednie jej zaprezentowanie – dodaje Marcin Celer.

Dotychczas podobną rolę, choć w mniej atrakcyjny wizualnie sposób, odgrywało Google Street View, pozwalające zwiedzić okolicę inwestycji bez konieczności wychodzenia z domu. W ostatnim czasie natomiast, dzięki funkcji wirtualnego spaceru 3D, istnieje możliwość obejrzenia nieruchomości w ten sam sposób także od wewnątrz. Pozwala to w profesjonalny, szczegółowy i przede wszystkim szybki sposób zaprezentować apartament czy dom zlokalizowany nawet po przeciwnej stronie globu.

Szczególnie Klienci segmentu luksusowego i premium nie mają często możliwości obejrzenia interesujących ich ofert na żywo, np. ze względu na brak czasu lub fakt, że na stałe mieszkają zagranicą. Z tego względu mocno cenią sobie także możliwość obejrzenia apartamentu czy domu za pomocą gogli VR (ang. virtual reality). Ten najnowszy trend pozwala na jeszcze bardziej realistyczne zaprezentowanie nieruchomości, bez konieczności dalekiego podróżowania i tracenia cennego czasu.

W każdej branży wykorzystanie nowinek technologicznych ma za zadanie przede wszystkim wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych Klientów. Jednak w przypadku segmentu luksusowego branży nieruchomości, innowacyjne rozwiązania pełnią istotną funkcję w procesie prezentacji oferty, będąc czymś znacznie więcej, niż tylko dodatkową atrakcją.

 

- Izabela Mikruta-Smółka, Poland Sotheby's International Realty