ZAPRASZAMY NA NASZE

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

Poland Sotheby's

Wyjątkowe nieruchomości
w Polsce i na świecie

ZAPISZ SIĘ NA NASZ

NEWSLETTER

Dziękujemy za subskrypcję.

Jesteś już subskrybentem.

Email nieznaleziony.

Subskrypcja usunięta.

Wygasł czas potwierdzenia subskrypcji.

Subskrypcja usunięta.

Wygasł czas potwierdzenia subskrypcji.

wróć

The first anniversary

26-11-2015

Sotheby's International Realty, światowy nr 1 na rynku nieruchomości luksusowych, podsumowuje pierwszy rok działalności w Polsce

„Pierwszy rok działalności podsumowujemy nie tylko z satysfakcją, że realizowaliśmy założony plan, ale przede wszystkim, że udało się znacznie go przekroczyć” – mówią zarządzający firmą. Ponad 230 zamkniętych transakcji i wysoki udział w rynku nieruchomości z najwyższego przedziału cenowego – te wyniki uplasowały Poland SIR na jednym z najwyższych miejsc pod kątem efektywności w sieci Sotheby’s International Realty w Europie. Ważnym czynnikiem sukcesu okazało się partnerstwo z Noble Bankiem. Koncentracja na lokalnym rynku i budowaniu przewagi, jaką jest dostęp do nieruchomości nieosiągalnych w masowym obiegu, oraz otwarcie na nowe grupy Klientów – tak Poland Sotheby’s International Realty definiuje swoją strategię na kolejny rok.

Kontekst rynkowy

Marka Sotheby’s to na całym świecie symbol luksusu, najwyższej jakości i ekskluzywnych dóbr. W listopadzie 2014 r., na polski rynek wkroczyła jedna ze spółek tej globalnej grupy - Sotheby’s International Realty (SIR), nr 1 na rynku nieruchomości luksusowych. Z jednej strony - zaoferowała zamożnym Polakom dostęp do najbardziej prestiżowych nieruchomości w Polsce i na świecie, z drugiej – otworzyła możliwości dla inwestorów z zagranicy. Biznesowym partnerem Sotheby’s International Realty został Noble Bank, pionier usług private banking w Polsce – poza flagowym salonem w Warszawie, to w oddziałach banku w całej Polsce klienci mogą korzystać z obsługi doradców SIR.

Już w momencie wejścia Sotheby’s do Polski rynek notował wysoki wzrost – według danych firmy KPMG segment nieruchomości luksusowych jest jednym z tych, gdzie można spodziewać się w tym okresie największej dynamiki – nawet do 30% na plus. Rozwój tego sektora jest naturalną pochodną dojrzewania i rozwoju gospodarki - od setek lat nieruchomości są tradycyjnie jednym z żelaznych elementów portfela inwestycyjnego najbogatszych, dając mu stabilne oparcie i stanowiąc bezpieczną lokatę kapitału. Ponadto, apetyt na posiadanie prestiżowych domów czy wakacyjnych apartamentów w Polsce lub zagranicą jest naturalną konsekwencją zmian w stylu życia najzamożniejszych Polaków. Drugi, wakacyjny czy wyjazdowy dom staje się oczywistym „life-stylowym“ fragmentem układanki w planach polskich milionerów.

Tak rysowały się prognozy w 2014. Dziś, z perspektywy roku od wejścia na polski rynek, Poland Sotheby’s International Realty podsumowuje biznesowe wyniki oraz wnioski na temat rynkowych trendów.

Pierwszy rok działalności

„Pierwszy rok działalności podsumowujemy nie tylko z satysfakcją, że realizowaliśmy założony plan, ale przede wszystkim - że udało się znacznie go przekroczyć. W ciągu roku sfinalizowaliśmy ponad 230 transakcji, w tym w samych dużych miastach niemal 30 z najwyższej półki cenowej, o wartości kilku milionów złotych – to bardzo wysoki wynik. Nasza efektywność osiągnęła jeden z najwyższych wskaźników Sotheby’s w Europie – to najlepszy sygnał jak duży jest potencjał rozwoju rynku. Bardzo sprawdził się także model partnerstwa z Noble Bankiem – ponad połowę transakcji zrealizowaliśmy właśnie dla klientów private banking” – mówi Piotr Śliwka, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży Poland Sotheby’s International Realty.

„Po tych 12 miesiącach mamy trzy główne wnioski, na których oprzemy dalszy rozwój firmy. Po pierwsze: naszą największą siłą jest dostęp do nieruchomości pozornie nieosiągalnych - tych, których klienci nie są w stanie, nawet mając wysokie środki, kupić przychodząc ‘z ulicy’. Typowym przykładem są tu np. domy w najbardziej prestiżowych, starych dzielnicach dużych miast, właściwie nieobecne na masowym rynku, czy też top apartamenty w najbardziej luksusowych nowych inwestycjach, które z definicji objęte są rezerwacją ‘dla wybranych’. My mamy do nich dostęp i klienci to doceniają. Druga ciekawa obserwacja to koncentracja na lokalizacjach w Polsce – zagraniczne „second homes” cieszą się oczywiście powodzeniem i mamy o nie sporo zapytań, ale gros transakcji zrealizowaliśmy na rynku lokalnym. W tym sektorze będziemy więc szczególnie pogłębiać kompetencje. I wreszcie po trzecie: ogromnym potencjałem na polskim rynku jest zapotrzebowanie na najwyższą jakość obsługi – nasze usługi będziemy więc modelować nie tylko przez pryzmat widełek cenowych samej nieruchomości, ale pod przede wszystkim pod kątem klientów. Nie zamykamy się na nieruchomości poniżej 1 mln złotych, bo w większości polskich miast prestiżową nieruchomość w dobrym metrażu i lokalizacji można kupić już za kwotę 500-700 tys. zł. Naszą przewagą nad konkurencją jest najwyższy standard obsługi – zamożni Klienci oczekują go niezależnie od tego czy wydają 5 mln czy 50 tysięcy, a u nas zawsze to znajdują” – dodaje Arkadiusz Wojciechowski, Dyrektor Zarządzający Poland Sotheby’s International Realty.

Jak to wygląda w liczbach?

Zdaniem ekspertów Poland Sotheby’s International Realty na rynek nieruchomości luksusowych w Polsce należy patrzeć z dwóch perspektyw – ilościowej i jakościowej.

Nieruchomości ‘nie do zdobycia’

Dużą rynkową przewagą polskiego Sotheby’s, czego dowodzą komentarze Klientów, jest dostęp do największych „pereł” na rynku nieruchomości – lokalizacji, które są nie do zdobycia dla nabywcy z ulicy i znajdują się wyłącznie w ofercie nielicznych pośredników. Albo wręcz takich, które jak dotąd nie miały być sprzedane i trzeba dopiero wygenerować podaż. Kluczem do sukcesu, obok doświadczenia zespołu Poland SIR, okazało się z partnerstwo z Noble Bankiem i sieć kontaktów z najzamożniejszymi klientami w całej Polsce.

„W przypadku bardzo zamożnych Klientów problemem nie jest najczęściej kwota tylko pozyskanie wymarzonej przez nich lokalizacji – zwykle prestiżowej i zajętej… Klasycznym przykładem są tu np. domy w starych dzielnicach Warszawy, Trójmiasta czy Wrocławia lub apartamenty w najnowszych luksusowych inwestycjach (apartamentowce, renowacje kamienic w centrum), które w ogóle nie trafiają do ogólnodostępnego obiegu. W tym miejscu kompetencje SIR i Noble Banku zazębiają się i dają efekt synergii. Private bankierzy pracują na co dzień z najzamożniejszymi Polakami i mają wiedzę na temat potrzeb klientów – jaką nieruchomość mogą chcieć sprzedać, jaką chcieliby kupić, jaka pasowałaby im do portfela inwestycyjnego. Eksperci SIR z kolei posiadają swoje wieloletnie doświadczenie i relacje w sektorze nieruchomości. W efekcie, jako jedni z nielicznych na rynku możemy tak efektywnie łączyć sprzedających i kupujących, np. błyskawicznie zdobyć rozeznanie czy w kwartale ulic X w przysłowiowym Sopocie zakupienie domu jest realne, czy jest ktoś, kto rozważał sprzedaż etc. Albo czy znajdzie się kupiec na luksusowy apartament, który ktoś z obecnych klientów VIP chce dyskretnie wystawić na sprzedaż” – mówi Mariusz Latek z Noble Banku.

W Sotheby’s luksus to jakość obsługi, nie kwota

„Bardzo ciekawym wnioskiem po pierwszym roku funkcjonowania naszej ogólnopolskiej sieci jest to, jak kluczowym atutem okazała się sama jakość obsługi i kompetencje. Ogromną satysfakcją jest dla nas fakt, że do Poland SIR trafiają nie tylko klienci poszukujący kilkumilionowej inwestycji w Warszawie czy w Cannes, ale też osoby, które chcą kupić np. 120-metrowy apartament w centrum Wrocławia czy Katowic – przychodzą, bo zależy im na najwyższym standardzie doradztwa. Mamy coraz większą liczbę zgłoszeń od klientów na transakcje np. około 700 tys. zł, głównie na apartamenty – i dla nich też chcemy tworzyć ofertę. To ludzie sukcesu, zajęci swoją pracą, nie mają czasu, potrzebują doradcy, który szybko i profesjonalnie pomoże wyszukać idealny lokal – są przyzwyczajeni do najwyższego poziomu obsługi na każdym innym polu, więc podejmując ważną decyzję o zakupie mieszkania wybierają nas. To zjawisko najlepiej przełamuje rynkowy mit, z którym zderzają się niektóre rynki Sotheby’s na świecie – gdyby szukać metafory: zawsze oferujemy jakość Aston Martin, ale w ofercie mamy nie tylko nieruchomościowe Aston Martin, Ferrari czy Bentleye – coś dla siebie znajdzie u nas również Klient poszukujący Audi czy BMW. Luksus jest bardziej dostępny niż mogłoby się wydawać” – mówi Arkadiusz Wojciechowski, Dyrektor Zarządzający Poland Sotheby’s International Realty.

* * *

Sieć Poland Sotheby’s International Realty otworzyła w 2014 roku flagowy salon w Warszawie, a jej przedstawicielstwa znajdą się także w kilkunastu oddziałach Noble Banku w największych miastach. Wyłączna licencja na reprezentowanie nieruchomościowej platformy Sotheby’s obejmuje okres 25 lat.